Znajdź konto osobiste dla siebie

PLN

Comperia.pl - porównywarka finansowa

Konto osobiste
Alior Bank: Załóż konto babci
28 października 2009
 

Alior Bank, obsługa klienta, infolinia, e-mail, kontoJeśli zastanawiasz się nad wyborem banku, musisz poznać jego ofertę. Nie mając czasu na wycieczkę do oddziału, możesz skontaktować się telefonicznie lub e-mailowo. Tym razem przetestowaliśmy telefoniczną i elektroniczną obsługę klienta w Alior Banku.


Zobacz opinie o bankach w Twoim mieście!

Postanowiliśmy się dowiedzieć szczegółów o ofercie kont oszczędnościowych. Ponieważ Alior w rankingu Newsweeka zajął pierwsze miejsce jako najlepszy bank dla emerytów, wszystkie pytania dotyczyły konta oszczędnościowego dla babci. Pytania były różne: początkowo ogólne, np. jaka jest aktualna oferta konta oszczędnościowego dla emerytów, przez bardziej szczegółowe, np. jakie dokumenty są potrzebne, po wnikliwe, np. czy oprocentowanie konta zależy od wysokości oszczędności.

Konto osobiste 360°

Próba 1: formularz

Najprościej jest sformułować swoje myśli na piśmie – mamy czas na zastanowienie się co dokładnie o co chcemy zapytać. Formularz na stronie służy właśnie takim sytuacjom. Piszemy list i wysyłamy (podając swojego e-maila lub numer telefonu w celu uzyskania odpowiedzi). Proste, szybkie i darmowe. Niestety, niedziałające. Wysyłając zapytanie poprzez formularz, na odpowiedź się nie doczekaliśmy do dziś…

Próba 2: e-mail

Nieco zniecierpliwieni, postanowiliśmy skorzystać ze znajdującego się również na stronie internetowej adresu e-mail. I tutaj, jeśli starczy ci cierpliwości do następnego dnia, odpowiedź otrzymasz i to wyczerpującą. Napisaną w jasny sposób, zrozumiały dla laika. Wprawdzie widać w e-mailu szablonowe zwroty, ale skoro są przystępnie opisane, nie ma w tym nic złego.

Konto osobiste 360°

Próba 3: infolinia

Jednak e-mail dostarczył tylko ogólnych informacji o ofercie. Nie znalazła się też w nim odpowiedź na jedno podstawowe pytanie: czy dla emerytów są jakieś specjalne oferty? Ponieważ czekać do następnego dnia nie mogliśmy, postanowiliśmy zadzwonić na infolinię. Połączenie z infolinią nastąpiło szybko, ale przebicie się przez automatycznego konsultanta, który bez pośpiechu informował o kolejnych krokach, trwało stanowczo za długo. Doradca był miły, kulturalny (przepraszał, że wszedł w słowo) i rzeczowy – to trzeba przyznać. Nie wymagał też żadnych danych potencjalnego klienta (ani numer PESEL ani odpowiedzi na różne pytania).

Z naszych badań wynika, że chcąc się czegoś dowiedzieć szybko, musisz zapłacić za rozmowę telefoniczną. Droga e-mailowa będzie bezpłatna, ale informacji dostarczy ci w żółwim tempie. Warto jeszcze zwrócić uwagę, że Alior Bank nie przewiduje kontaktu z klientem za pomocą czatu ani skypa, co np. oferuje Eurobank. Szkoda, że bank, który w reklamie mówi o nowoczesnych rozwiązaniach internetowych, nie posiada tych prostych i darmowych sposobów komunikowania się.


Przeczytaj też:


BZ WBK: za długo ale miło

Eurobank: sprawdzamy obsługę klienta

Podziel się swoją opinią na temat instytucji finansowych.

AlertFinansowy.pl