Alert Finansowy

ING: akcja – reakcja

02 listopada
05:00 2009

Chcąc załatwić jakąś sprawę w ING Banku Śląskim, możemy udać się do oddziału, by osobiście porozmawiać z doradcą. Możemy jednak zostać w domu i spróbować skontaktować się za pomocą infolinii, e-maila albo forum dyskusyjnego. Jaki efekt osiągniemy? Tym razem Alertfinansowy.pl przetestował obsługę klienta w ING.

Postanowiliśmy założyć konto osobiste Direct, które jest jednym z głównych produktów w ofercie ING. Zadawane pytania dotyczyły ogólnych formalności zakładania konta, np. jakie są warunki? Czy są minimalne i maksymalne kwoty wpłat i wypłat z konta oraz czy i po jakimś czasie klient otrzyma kartę kredytową do konta? Zadaliśmy także pytanie: czy konto Direct się czymś wyróżnia? Uznaliśmy, że im więcej pytań, tym dokładniej sprawdzimy obsługę klienta.

Próba 1: e-mail

Wysyłając pytanie na adres e-mailowy, możemy spać spokojnie, bo odpowiedzi przychodzą i to bardzo rzeczowe! Choć kilka wypowiedzi brzmiało jakby było gotowymi zdaniami wcześniej przygotowanymi do wysłania, to jednak cały e-mail był napisany tylko do nas. Odpowiedzi udzielono na prawie wszystkie pytania. Pominięto kwestię karty kredytowej, więc napisaliśmy kolejnego maila. W tym już znalazły się wszystkie wyjaśnienia.

Adres e-mailowy: mampytanie@ingbank.pl ma tylko jedną wadę – nie wysyła automatycznej odpowiedzi, która informowałaby nas o tym, w jakim czasie możemy się spodziewać korespondencji. Taki automat posiadają BZWBK i Eurobank. Jest to pomocne, bo daje poczucie, że nasz e-mail nie trafił w próżnię i w przybliżeniu określa czas odpowiedzi.

Próba 2: forum dyskusyjne

Oryginalnym sposobem kontaktu klienta z bankiem jest forum dyskusyjne. Śledząc wątki innych osób, zaobserwowaliśmy regularne konwersacje z doradcami banku. Większość klientów piszących posty otrzymało odpowiedź, czasem tego samego, a czasem następnego dnia. Odpowiedź na nasze zapytanie nadeszła dzień później, była rzeczowa i konkretna.

Próba 3: infolinia

Ponieważ większości informacji dostarczyła korespondencja mailowa, wykonanie telefonu i kontakt przez Skypa były już formalnościami. Sprawdziliśmy czy formy te działają poprawnie i czy doradcy z infolinii udzielają takich samych odpowiedzi jak doradcy z forum. Wynik był zadawalający. Skype jest lepszy od rozmowy telefonicznej, gdyż jest darmowy i łączy od razu z konsultantem, nie trzeba odsłuchiwać automatycznego doradcy, który chce ustalić temat twojej rozmowy.

Znasz już plusy i minusy rozmowy telefonicznej, przez e-mail, forum, czy Skypa, tak więc za nim skontaktujesz się z bankiem ING, wybierz najlepszy dla siebie sposób.

Podziel się swoją opinią na temat ING Bank Śląski.

AlertFinansowy.pl

Podobne artykuły