Alert Finansowy

Tylko infolinia…

04 listopada
06:00 2009

Ciąg dalszy inwigilacji obsługi klienta. Tym razem pod ostrzał poszedł bank City Handlowy. Sprawa dotyczyła oferty dla stałych klientów, a konkretnie chcieliśmy się przekonać, czy stały klient „może więcej” i czy bank jest w stanie zaproponować jakąś formę oszczędzania z lokatą o codziennym naliczaniu odsetek. Mówiąc po ludzku – chcieliśmy otrzymać jakąś ofertę, która pozwoli ominąć podatek Belki.


Zobacz opinie o Citi Handlowy w Twoim mieście!

Próba 1: formularz

Nasze śledztwo zaczęliśmy standardowo od wysłania zapytania poprzez formularz znajdujący się na stronie banku. Już na początku formularz zrobił pozytywne wrażenie, bo zanim udało się napisać pierwsze słowo, pojawiła się „informacja bezpieczeństwa” odradzająca wysyłania przez formularz danych poufnych: PIN, nazwy użytkownika i haseł. Zaczęło się bardzo obiecująco, szkoda, że żadna odpowiedź na zadane pytania nie przyszła…

Próba 2: infolinia

Formularz nie dostarczył nam informacji, więc skorzystaliśmy z infolinii. Infolinia jak to infolinia… Dwa numery telefonu – jeden dla potencjalnych klientów, którzy chcą się dowiedzieć szczegółów ofert, drugi (Cityphone) dla stałych klientów. Niestety bank nie oferuje komunikacji przez Skypa ani czat.

Dzwoniąc na Cityphone, jako stały klient, trzeba podać numer karty kredytowej, specjalny 6-cyfrowy kod do autoryzacji, następnie konsultant pyta o imię i nazwisko i czasem zadaje kontrolne pytanie ostatecznie potwierdzając wiarygodność klienta, typu: „czy ma pan konto walutowe”.

My jednak chcieliśmy dowiedzieć się czegoś o ofercie bez przymusu podawania powyższych danych, więc wybraliśmy ogólną infolinię dla potencjalnych klientów, ale zaznaczając, że jesteśmy już klientami City. Doradca  mimo tej informacji nie wymagał podawania żadnych danych. Na nasze pytania odpowiadał rzeczowo i konkretnie, ale niestety nie mógł nam niczego zaoferować, gdyż bank nie przewiduje lokat z codziennym naliczeniem odsetek. Aby rozmowa nie była zakończona całkowitym rozczarowaniem klienta, konsultant uprzejmie zachęcał do śledzenia oferty banku, tłumacząc, że City Handlowy cały czas pracuje nad różnymi promocjami i ofertami, więc być może, za jakiś czas, pojawi się tego typu propozycja.

Mimo przyjemnych doradców na infolinii, w City banku zabrakło możliwości bezpłatnego kontaktu przez e-mail i Skype. Większość banków e-mail i Skype oferuje standardowo. Mile widziane byłyby także: czat i forum dyskusyjne, bo i takie metody są już dość powszechnie stosowane w kontakcie w klientem.

Podziel się swoją opinią na temat Citi Handlowy.

AlertFinansowy.pl

Podobne artykuły