Bank PKO BP, potentat na polskim rynku bankowym: 1200 własnych oddziałów, ponad 2000 tysiące agencji, ponad 2000 bankomatów i prawie 6,2 miliona prowadzonych rachunków. Miliony klientów banku PKO BP jest obsługiwana przez prawie 30 tysięcy pracowników. W Księdze Skarg i Pochwał pojawia się wiele pozytywnych opinii dotyczących samego banku oraz jego produktów.
Negatywne opinie skupiają się głównie na jakości obsługi i czasie oczekiwania w oddziałach.
Poniżej przedstawiamy ranking trzech najlepiej i najsłabiej ocenianych oddziałów tego banku w naszej Księdze Skarg i Pochwał.
RANKING
NAJLEPSZE ODDZIAŁY
Zgodnie z ocenami naszych użytkowników w Księdze Skarg i Pochwał najwyższą ocenę 9,0 otrzymał oddział na ul. Pułtuskiej 20 w Ciechanowie. Kolejne miejsca zajmują odpowiednio oddziały przy ul. Skierniewickiej 21 w Warszawie z notą 8,6. Trzecie miejsce zajmuje oddział na Al. Powstania Warszawskiego 10 w Krakowie z oceną 8,0 i opinią Pauliny C.: Wszystko odbyło się sprawnie, personel banku jest bardzo przyjazny i życzliwy. Z czystym sumieniem polecam.
Alertowicz Marek J. bardzo pozytywnie ocenił oddział na Pl. Orła Białego 5 w Szczecinie: Niezły oddział, nie ma kolejek i miła obsługa. W środku jest bardzo ładnie- dużo zieleni i świetliki w suficie. Klient nie czuje się jak w bezosobowym banku. Problemem jest tylko to, że nie ma gdzie zaparkować.
NAJSŁABIEJ OCENIANE ODDZIAŁY
Najniższą ocenę otrzymały oddziały przy ul. Kościuszki 45 w Szczebrzeszynie z notą –9,8, przy ul. Kościuszki 10 w Nidzicy oraz przy ul. Górczyńskiej 21 w Gorzowie Wielkopolskim, z oceną -6,2 i opinią SethBahl: Byłem klientem, już nie jestem i dzięki temu oddziałowi już nie będę. Główna sala rozmiarów niemal pola kempingowego, ale to nawet na miejscu, gdyż zwykle trzeba było przynieść namiot, by doczekać końca kolejki. Spora ilość pań w okienkach obsługiwała klientów z gracją, wdziękiem i kulturą osobistą charakterystyczną dla większości Cerberów w uczelnianych dziekanatach.
Opinie, którymi Alertowicze zechcieli się z nami podzielić niestety nie są zbyt pochlebne dla PKO BP. Generalnie wiele zastrzeżeń klienci kierują pod adresem prowadzonych rachunków bankowych. Jeden z Alertowiczów napisał, że bardzo współczuje osobom, które jeszcze tkwią w tym banku, chociaż obok jest wiele innych, korzystniejszych ofert i dziwi się młodym osobom zakładającym tam konto. Są też negatywne opinie dotyczące obsługi klienta. Alertowicz Stabel stwierdził, że klient w tym banku zszedł na dalszy plan i o sposobie traktowania klientów przez bank PKO BP SA można napisać książkę. Oczywiście chodzi o traktowanie wolne od znamion jakiejkolwiek współpracy i tyczy się nawet stałych klientów. Najbardziej znamienne i jednocześnie zastanawiające jest to, że mimo zidentyfikowania niedozwolonych klauzul stosowanych przez ten bank w umowach z klientami z 2008 roku (rejestr znajduje się na stronie UOKiK) oraz pomimo wyroku Sądu Antymonopolowego z 2002 roku w sprawie nierzetelnego informowania klientów o zmianach w tabelach opłat i prowizji, a bank PKO BP SA dalej robi swoje! – napisał dalej Alertowicz.
Pomimo tego, iż Użytkownicy narzekają na obsługę w banku, jednocześnie zwracają uwagę na wysoką jakość produktów. Co potwierdza się m.in. we wczorajszym raporcie dotyczącym kontroli banków pod względem podejścia do udzielenia kredytu hipotecznego niestandardowemu klientowi, np. klientowi zatrudnionemu w zagranicznej firmie. W przygotowanym przez Comperia.pl raporcie, w którym zostało przeankietowanych około 25 instytucji finansowych, PKO BP zajął najwyższą pozycję.
Należy jednak pamiętać, iż wizerunek i jakość obsługi każdej instytucji jest bardzo ważnym elementem jej funkcjonowania w życiu publicznym, szczególnie w przypadku banku, który posiada najwięcej oddziałów i powinien dążyć do podniesienia komfortu oczekiwania przez klientów w swoich placówkach.
W kolejnym tygodniu sprawdzimy jak nasi użytkownicy oceniają Bank Zachodni WBK.
Podzielcie się swoją opinią na temat PKO BP.
AlertFinansowy.pl