Przed udzieleniem kredytu banki dokładnie oceniają zdolność kredytową klienta oraz sprawdzają jego historię kredytową w BIK. Jak wynika z przesłanego do nas alertu zdarza się, że wymagania banków przy udzielaniu kredytów często wzbudzają podejrzenia klientów. Użytkownik ŁukaszW opisał nam swój przypadek z Polbankiem:
Posiadam niedużą firmę i swego czasu złożyłem do Polbanku wniosek o kredyt hipoteczny pod zastaw mojej działki. Po wycenie rzeczoznawcy wstępna opinia okazała się jak najbardziej pozytywna. Dodatkowym warunkiem jaki postawił mi bank było posiadanie 3 numerów telefonu, których wcześniej moja firma nie posiadała, ponieważ zwyczajnie ich nie potrzebowałem. Zgodnie z wymaganiem Polbanku kupiłem specjalnie telefon na abonament u jednego operatora telefonii komórkowej, co do pozostałych numerów kupiłem karty doładowania prepaid. Ku mojemu zaskoczeniu bank nie zaakceptował takiego rozwiązania i właśnie z tego powodu wycofał się z udzielenia mi kredytu. Ja z lekka zirytowany pozostałem wyłącznie ze zobowiązaniami finansowymi wobec operatora na 2 lata. Nie jest to może wielki wydatek, ale powstały wyłącznie z „winy” banku i nie jestem pewien czy bank miał prawo tak postąpić.
Uprzejmie informuję, że warunki udzielania kredytów są indywidualne w zależności od sytuacji Klienta, ponadto Bank zastrzega sobie prawo do odmowy udzielenia kredytu bez podania przyczyny.
W razie dodatkowych pytań, jesteśmy do Państwa dyspozycji.
Czy Polbank powinien stawiać takie wymagania swoim klientom? Wyraź swoje zdanie na ten temat.
Podziel się swoją opinią na temat Polbanku.
AlertFinansowy.pl