AlertFinansowy.pl skupia się nie tylko na piętnowaniu nieprawidłowości w instytucjach finansowych, ale także pomaga im i udziela cennych wskazówek. Tak właśnie było z bankiem HSBC, na stronie którego odkryliśmy straszna gafę, która w oczach ekspertów kompromitowała ten bank. Po naszej interwencji błąd został usunięty.
Nawet taki międzynarodowy gigant jak HSBC nie jest w stanie ustrzec się od błędów. W piątek zauważyliśmy na stronie banku, w dziale pytań i odpowiedzi, ten oto wpis:
Wynika z niego, że bank rezygnuje z obsługi połączeń wychodzących z większości komputerów podłączonych do Internetu. Zapytaliśmy się naszego informatyka co sądzi o tym zapisie. Jego odpowiedź nie pozostawiła złudzeń: – Stwierdzenie, że nieobsługiwane są komputery podłączone do sieci LAN oznacza, że duży odsetek polskich internautów nie ma możliwości korzystania z usług bankowości internetowej HSBC. W 66 proc. polscy internauci korzystają z szerokopasmowego dostępu do Internetu, który to jest obsługiwany przez sieci wewnętrzne lub Wi-Fi czyli właśnie sieci w stylu LAN – powiedział nam wyraźnie zaskoczony informatyk.
Zawiadomiliśmy bank w tej sprawie. Okazało się, że to zwykła pomyłka. Choć może raczej niezwykła i mocno kompromitująca bank i tego, kto przygotowywał teksty na stronę banku. Z drugiej strony bank może pocieszyć się tym, że ta z jego podstron musi doprawdy być rzadko odwiedzana, skoro przez tyle czasu nikt inny, oprócz szyderczego i wyczulonego oka redakcji Alertu Finansowego, nie zauważył błędu.
Wczoraj tekst na stronie został skorygowany i dziś strona wygląda tak:
as
Co sądzisz o błędzie HSBC? Czy światowy gigant może pozwolić sobie na takie kompromitujące błędy na stronie?
Możesz też podzielić się swoją opinią na temat instytucji finansowych.
AlertFinansowy.pl